Wij zijn ons recentelijk bewust zijn geworden van een bug die bij sommige Secure SRT321 Thermostaat producten voorkomt. Door deze bug wordt de ingestelde temperatuur van het product niet veranderd. Hierdoor werken ingestelde temperaturen via de BeNext app, webportal en klimaat schema's niet. Met dit probleem kan de temperatuur alleen veranderd worden als de bewoner zelf aan de knop van de thermostaat draait.

 

Voor wie geldt dit probleem?

Volgens onze bevindingen lijkt de bug vooral voor te komen met de "Z-Wave plus"/"GEN5" versie van de SRT321. Deze valt herkennen aan de "Z-Wave Plus" sticker op de doos of op de achterkant van het product.

 

Wat kan ik doen?

Dit probleem is helaas niet van een afstand op te lossen. Hieronder vindt u twee workarounds voor het het probleem. 

  • A. Als het product al geïnstalleerd is.

Indien u de bewoner wilt informeren is er door Benext een handleiding geschreven hoe de bewoner dit eventueel zelf kan oplossen. Deze kunt u hier vinden.

  • B. Tijdens installatie

De installatie verloopt grotendeels als normaal met een toevoeging aan het einde van de installatie. 

Voordat u de SRT321 met de witte kleine schakelaar uit de "installatie modus" haalt, onderneemt u de volgende extra stappen:

Draai met de knop aan de voorkant totdat u "n" op het scherm ziet, druk vervolgens op de knop

Als de actie gelukt is, krijg u op het scherm "nP" te zien

U kunt vervolgens het product uit installatie modus halen

 

Deze post-installatie instructies staan sinds 23  januari ook beschreven als u het product installeert via https://benext.eu/login.